lepas jiwa terbang mengangkasa..cita kita tetap satu jua.. Every man dies, but not every man truly lives.Hiduplah bermati-matian untuk mati.


Saturday, February 21, 2009

Takkan henti aku berharap.

Jangan baca andainya anda seorang yang sukakan benda ilmiah. Tiada dalam post ini.Terima kasih kerana sudi melawat.


Sesungguhnya ini adalah suatu announcement. Yang aku tak kemana cuti seminggu lepas exam nanti. (haih susah jadi femes ni)-aku tau ada org menyampah dengan statement ini.

Macam roslin hasyim yang tension sbb orang yang jumpa dia tetap bg ucapan tahniah sedangkan dia baru bercerai ngan isteri dia, setelah 12 hari jadi pengantin baru.Aku faham apa dia rasa..haha

Well kawan2, since plan aku da tak jadi, meh aku nk cita skit apa yg jadi, sehingga nama ku tersenarai dlm golongan amik icdl awal (ICDL-International Computer Driving License).

Pada awalnya, mak ayahku telah plan untuk jalan2 sini, jalan2 ke Mekah sambil buat umrah pada cuti sminggu nanti, tapi apakan daya, tadak rezeki lagi..

Passport dah kat Msia, dan aku pening camna nk amik ICDL tanpa passport, IC, ataupun lesen msia.
Passport dah kat Msia, dan aku ingin jugakla jalan2 mcm rakan sebaya ku yang lain..

tp..uhuk2, mcm tada harapan ni.

Dan yang paling tragis, aku dah berangan superhebat untuk sambut mak ayah aku nanti.woha.padan muka kau excited awal2. Dan untuk ke Mekah, aku tetap berdoa agar sampai suatu hari nanti..tolong la doakan aku juga.

Dulu aku tk sabar nak habiskan exam, tapi skg aku lebih bersabar.

Aku terfikir mungkin kerna study leave lalu aku hanya baca Health Education untuk Community Medicine ni. Andainya plan mak ayahku jadi, dan aku kena amik ICDL awal(yg pada hari yg sama dengan Community Medicine itu), maka sesungguhnya aku takkan sempat baca Community dengan jayanya sbb terkejar Microsoft Excel itu. Mungkin juga.

ok, semua ni kerja Tuhan, yang pasti ada makna disebalik kejadian. Cuma redha dan berlapang dadalah utk semua kejadiannya. Menangis sampai sakit larynx (sebab nangis diam2) pun takkan mengubah apa2.

Dan skg aku mampu gelak untuk diri sendiri-Sapa suruh excited awal2.Mama dah pesan jgn excited sgt..

HasbiyaAllah...

posted by Izyani Rosley @ 10:56 PM,


6 Comments:

At February 22, 2009 at 4:05 PM, Blogger CONNIE said...

takderezeki. jgn sedey tau yani.

since frz pun takde pln lg after exam nie..erm, frz pikir..erm, what if kite buat bbq kt rooftop? lme tak lepak umh korang.

n again, lupe nk bayar duet evois.duh~ape kte yani halalkn je, hahaha  

At February 22, 2009 at 5:02 PM, Anonymous Anonymous said...

erk.tak la sdey sgt-tp ade la gak perasaan tu sket2.cme mcm terbc kisah roslin hasyim kat news trus rase nk wat announcement gak.hehe.

Rooftop?oke2.bole2.sy suke!erk..tp skg musim tengkujuh lar..bgaimana ya?sorg2 bw payung sndri.okeh!

Yani  

At February 23, 2009 at 1:29 AM, Anonymous Anonymous said...

salam, ujian tu tarbiyah dr Allah, ada hikmah di semua yang berlaku, jgn sedih2 ye syg! wink2.....(*ahaks*)  

At February 23, 2009 at 3:37 AM, Anonymous Anonymous said...

ei nk je aku gtau ahaks ni sape.menimbulkan fitnah btul!

huh

thanks jugak, syg!
haha.nk muntah aku

-yani  

At February 27, 2009 at 10:48 PM, Blogger Abu Ammar said...

salam

wah..sampai jugak passport kat msia..hebat..tp still xdak rezki..

haha

next tym maybe..iA..  

At February 28, 2009 at 1:46 AM, Blogger Izyani Rosley said...

err, nah, aku dah susahkan banyak org dah utk sampaikan pasport tu ke Msia..sori la semua org.

tapa..iA lain kali..